Programma Verkeer en Vervoer | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 |
---|---|---|---|---|
Exogeen en autonoom | ||||
Civiele kunstwerken en oevers | -157 | -172 | -186 | -235 |
Subtotaal | -157 | -172 | -186 | -235 |
Slagkracht Leidschendam-Voorburg | ||||
Expert Mobiliteitstransitie | -100 | -100 | -100 | -100 |
Subtotaal | -100 | -100 | -100 | -100 |
Effecten inversteringsplan | ||||
Kapitaallasten 2024-2027 | -52 | -47 | 34 | 43 |
Subtotaal | -52 | -47 | 34 | 43 |
Totaal programma Verkeer en Vervoer | -309 | -319 | -252 | -292 |
Bedragen x € 1.000 |
Toelichting
Exogeen en autonoom |
---|
Civiele kunstwerken en oevers |
---|
In 2023 wordt er gewerkt aan het beheerplan Civiele kunstwerken en oeverconstructies, zoals bruggen, kademuren en beschoeiingen. |
Slagkracht Leidschendam-Voorburg |
---|
Expert Mobiliteitstransitie |
---|
De gegroeide opgave in het ruimtelijk domein vraagt om een versterking met de functie van senior medewerker bereikbaarheid en mobiliteit vanwege steeds meer mobiliteitsvraagstukken, de aanpak lange termijn mobiliteit voor The Mall inclusief het ondersteunend parkeerbeleid, het sturen op een geleidelijke mobiliteitstransitie en mobiliteitsvraagstukken op regionaal niveau. |
Effecten inversteringsplan |
---|
Kapitaallasten 2024-2027 |
---|
Het investeringsplan 2023-2027 is geactualiseerd. Dit leidt tot wijzigingen in de kapitaallasten (rente en afschrijvingen) in meerdere programma’s. In het raadsvoorstel Vaststellen Investeringsplan 2023-2027 wordt een verdere toelichting gegeven. |